Destiny_Game_Concept_Art_13b

پرسش و پاسخ در مورد بازی Destiny

 

در این مقاله ما برای بررسی عمیق بازی Destiny ، به سراغ کارگردان هنری این عنوان آقای Chris Barret می رویم تا دریابیم که این استدیو چگونه دنیای با ثبات و آنلاین Destiny را می سازد که بازیکنان به آن تکیه داشته باشند.

Destiny_Game_Concept_Art_13b

من درباره ساختن پایه و بنای دنیای Destiny کنجکاو هستم ، این بازی چه فرقی با پروژه های پیشین شما دارد و اینکه شما چگونه این سری را می سازید در حالیکه می دانید حداقل عمر بازی ۱۰ سال خواهد بود؟ چه فرقی در این بازی و HALO میبینید؟

کریس برت : در ساخت هیلو همه چی از قبل ساخته شده بود، منظورم سال ۱۹۹۷ یا هر سالی که فرنچایز هیلو به دنیا آمد. پس ما این دفعه فرصتی داشتیم که یک عنوان کاملا جدید را شروع کنیم. پس برای شروع اولین کاری که کردیم این بود که دیدیم که نوع بازی که ما معمولا می سازیم چیست و خب البته دیدیم که اغلب بازی های ما بازی های اجتماعی و Social هستند.پس از آن مشخص کردیم که دنیایی که بازی در آن به وقوع می پیوندد چگونه است؟ با خود گفتیم که این چه دنیایی است؟ ما می خواهیم مثلا در مدت هفت ساعت داستان بازی را در چه محیط و با چه ساکنانی تعریف کنیم؟
مدت زیادی کار ما تفکر بر روی دنیا و ساخت آن بود. سعی می کردیم بفهمیم که چه عناصری در دستور ساخت این دنیا باید قرار داد. دنیای ما باید در چه ژانری باشد؟ چه نوع و چه مقدار گوناگونی جانداران در آن باشد؟ می خواستیم چه حسی را به بازیکنان بعد از بازی کردن در این دنیا القا کنیم؟ چه نوع داستان هایی می شود در این دنیا تعریف کرد و از این آیا این دنیا در منظومه شمسی قرار می گیرد؟ آیا قالبی علمی-تخیلی دارد یا بیشتر متمایل به دنیای فانتزی است؟ و از این قبیل مسائل..
پس از بررسی این موضوعات بر این فکر بودیم که این مقدار جزئیات را که سنجیدیم، چگونه در یک نقطه جمع کنیم، البته به صورتی که به بازیکن مرتبط و وابسته باشد و بازیکن به آنها اهمیتی بدهد. در نتیجه از این تفکرات بر آن شدیم که دنیای مان را در منظومه شمسی بیاوریم و بر روی سیاره زمین خودمان. دلیل این مسئله هم اهمیت دادن بازیکن به سیاره خودمان است. زیرا اگر قرار بود که سیاره و دنیای دیگری غیر از زمین را برگزینیم خیلی باید بر روی متقاعد کردن بازیکنان و راضی کردن آنها به اهمیت دادن به داستان بازی تلاش می کردیم! پس دنیا را ساختیم و شروع به جمع آوری کردن وسائل و جزئیات مختلف از نقاط مختلف کردیم. و اگر در این باره سوالی دارید باید بگویم که ما این جزئیات را از دنیاهای دیگر به صورتی آوردیم که بازیکن آنها را جزوی از منظومه شمسی بداند!

آوردن یک ساختار فضایی بر روی زمین ، استعاره از حال و هوای علمی-تخیلی دارد. دقیقا چه زملنی به فکر افتادید که The Traveler را به بازی بیاورید؟
این یک تصمیم تدریجی و آهسته برای ما بود. ما نمونه های زیادی از این شی معلق ساختیم. هر چند ما می دانستیم که این شی عجیب باید در این نقطه باشد تا روزی بازیکن از فرط کنجکاوی به آن سری بزند و بر سر هدف آن با خود خیلی کلنجار رفتیم که آیا قرار است یک ایستگاه فضایی در فضای بی کران باشد یا یک شهر معلق یا حتی کی شی که به دور زمین می چرخد.
ولی در کل یک ویژگی بصری چشم انسان کار ما را آسان کرد و آن هم آوردن یک شی ای که نباید در این جا باشد کنار یک فضای آشناست! در چنین حالتی خود ذهن انسان همه چیز را می فهمد. آوردن اشیا آشنا و نا آشنا در کنار هم بخش بزرگی از بازی خواهد بود.مثلا شما به شهری ویرانه و انسانی بر روی مریخ قدم می گذارید و ذهن تان به شما القا می کند که اینجا مریخ است ولی انسان ها بر روی آن ساکن اند و این مجاورت دو شی در کنار یکدیگر کلید قضیه است!

کسانی که در حال تست کردن بازی هستند چیزی خارج از داستان را در بازی مشاهده کرده اند ؟ ( شما قبلا اینطور گفته بودید که سرنوشت بازی با یک ظهور در هم تنیده است )
در بازی صحنه های فراوانی وجود دارد و همه بر اساس چیزی که از آن می خواستیم در حال پیشروی است و هیچ گونه مغایرتی با ریشه اصلی داستان ندارد. این گفته بر اساس بازی کردن قسمت ها مختلفی از بازی توسط خودم بدست آمده است که در حالت آفلاین امتحان کردم. این نکته هم لازم به ذکر هست که بازی در حالن آنلاین جذابیت بیشتری خواهد داشت.

 

منبع : http://gameemag.ir

destiny_09

 

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها در "پرسش و پاسخ در مورد بازی Destiny"

اطلاع رسانی از
avatar
مرتب سازی بر اساس:   جدیدترین ها | قدیمی ها | بیشترین رای مثبت
farshad_R_1989
مهمان

سلام برای این بازی باید حتما psn plus داشته باشیم؟

sohraabb
مشتری

سلام بله.

majid
مهمان

سلام بازی DESTYNY فقط آنلاین میشه بازی کرد یا آفلاین هم امکان بازی کردن هست؟

sohraabb
مشتری

سلام. وقتتون بخیر. به اینترنت نیاز داره.

wpDiscuz