ps4-playstation-4-console-front

جوابیه سونی درباره رم PS4

 

۲ هفته پیش شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه کنسول پلی استیشن ۴ در حدود ۳.۵ گیگ از ۸ گیگ رم کنسول را برای استفاده سیستم عامل دستگاه اشغال میکند، و یک گیگ از این حدود هم مخصوص قسمت حافظه متغییر قابل دسترس سازندگان
خواهد بود.

حال سونی برای رفع ابهامات بیانیه ای به وبسایت دیجیتال فاندری فرستاده است که به شرح زیر است:

” ما دوست داریم که سوءتفهامی که درمورد حافظه “مستقیم” و “متغییر” کنسول مان بوجود آمده است را برطرف کنیم. مقاله نشان میدهد که حافظه “متغییر” از سیستم عامل قرض گرفته میشود و باید وقتی که درخواست شد بازگردانده شود، این کاملا غلط است. شیوه درست به شرح زیر است:

  • “حافظه مستقیم” حافظه ای است که تحت مدل اصلی به بازی های کامپیوتری اختصاص داده شده است. بنا بر این بازی تمامی جنبه های اختصاص داده شده را کنترل میکند.
  • “حافظه متغییر” حافظه ای است که توسط سیستم عامل پلی استیشن ۴ بجای بازی آن را مدیریت میکند و به بازی ها این اجازه را میدهد که از کارکرد های بسیار خوبی به اسم FreeBSD استفاده کند. اما به هر حال این حافظه به صورت ۱۰۰ در صدی مخصوص بازی های است و سیستم عامل به هیچ عنوان از آن استفاده نمیکند. و از آنجایی که مخصوص بازی است استفاده آن برای سازندگان باید بسیار آسان باشد.

ما فعلا هیچ توضیحی مربوط به مقدار حافظه ای که سیستم ذخیره میکند یا برای چه چیزی استفاده میشود نداریم.

این تغییر چشم انداز برای سازندگان احتمالا به این معنی است که به صورت قابل توجهی حافظه قابل دسترسی موجود میباشد. مفهوم بیانیه سونی این است که فرایند های انجام شده برای اداره حافظه واقعی تا حد زیادی یک پارچه و بسیار آسان برای استفاده سازندگان خواهد بود. در کل به نظر میرسد که بدون در نظر گرفتن حافظه اصلی، حافظه متغییر نیز برای بخش بازی نیز در دسترس میباشد. سونی همچنین درمورد مقدار حافظه ای که سیستم ذخیره میکند نیز توضیحی نداد که در این صورت اگر بیانیه دیجیتال فاندری درست باشد ۴.۵ گیگ حافظه اصلی به علاوه ۱ گیگ حافظه متغییر که میشود ۵.۵ گیگ از رم دستگاه در اختیار سازندگان میباشد. باید منتظر ماند تا ببینیم که سونی درمود مقدار حافظه های اصلی و متغییر چه میگوید.

 

منبع خبر:

دو هغته نامه دنیای بازی

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد!

اطلاع رسانی از
avatar
wpDiscuz